دین و سیاست اور ہمارے نوجوان

کفایت حسین ایلیا✍

دنیا  کے سیکولر  نظام هائے سیاست  نے   یہ تصور    ہر عام  و  خاص کے ذہن میں  راسخ کر دیا     هے  بطور  خاص  آج کی نوجوان نسل young generation   جو   کالجز ،یونیورسٹیز اور مختلف جدید عصری تعلیمی اداروں  سے زیور تعلیم سے آراستہ ہو کر  معاشرے میں کسی شعبے میں اپنی خدمات انجام دے رہے ہیں یا پهر آج کسی عصری educational institute  میں  زیر تعلیم ہیں  ان  نوجوانوں  کی اکثریت کا یہ ماننا هے  کہ  دین کا سیاست سے اصلا  نہ  کوئی  تعلق  ہے  اور  نہ  ہی کسی  قسم  کا  کوئی تعلق  ہونا  چاہیئے  کیونکہ بقول  انکے  سیاست تو ایک گندی شے  هے  اور  علماء کرام کو  اس کے نزدیک جانا تو درکنار بلکہ اسے  اپنے  حجرے کے کسی جهروکے سے  جهانک کر بهی دیکهنے  کی زحمت نہیں کرنی چاہیئے  .بلکہ اسے معاشرے  کے  بے دین  اور سیکولر  اور  دین  سے  پرلے درجے کے بے گانہ  لوگوں کے ہاتهہ میں ہونا چاہیئے  تاکہ معاشره کی زمام و لگام پرے درجے کے  بے لگام  لوگوں کے هاتهہ میں رهے .یہ سوال اپنی جگہ بہت اہم هے کہ معاشرے کی بهاگ ڈور  دیندار ،دین شناس ،دین کا علم رکهنے والے افراد  کے هاتهہ میں ہونا چاہیئے یا پهر دین سے پرلے درجے کے بیگانوں کے هاتهہ میں .اس بات پہ روشنی ڈالنے سے قبل ضروری معلوم ہوتا هے  کہ پہلے دین اور سیاست کا ایک  مختصر  اور اجمالی سا جائزه لیا جائے اسکے بعد دین و سیاست کے تعلق کو واضح کیا جائے                                                   دین  کے لغوی معنی جزا و التزام کے ہیں  جیسے کہ آپ ص سے مروی حدیث میں آیا هے (کما تدین تدان ) یعنی جس سیرت و عقیدے کے تم پابند ہونگے قیامت کے دن اسکی جزاء  ملے گی اور اسکے مطابق آپکا محاسبہ کیا جائے گا .                  مذکوره  معنی دین کا literal meaning لغوی معنی  هے البتہ اسکا  ایک termenalogical meaning  اصطلاحی معنی هے جسکے مطابق دین  doctorine عقیده ،conceptions مفاهیم  احکام  instructions or orders  جو ایک مذهب اپنے دامن میں لیئے ہوئے هے                                   مفاهیم conceptions میں  تمام شعبہ هائے زندگی  سے تعلق رکهنے والے   تصورات اور افکار thoughts    شامل ہیں  جن میں سے ایک شعبہ سیاست بهی هے                                                   پس دین مختصر طور پر  منشور حیات هے charter of life  یا   مکمل ضابطہ حیات complete code of life  ہے  جس چارٹر کے اندر محص  دفن و کفن ،تجهیر و تکفین ، نکاح  و طلاق اور  دیگر چند  اخلاقی تعلیمات  یا افکار و اذکار moral retuals  نہیں بلکہ  ہر دور  کیلیئے اور ہر دور کے  تقاضوں need of time   سے ہم آہنگ درخشاں  تعلیمات موجود ہیں  جو تمام  شعبہ هائے زندگی پر محیط هیں  ان شعبہ هائے زندگی میں سے ایک شعبہ سیاست بهی هے  جسکے بارے میں دین  کی  مکمل تعلیمات instructions موجود ہیں . پس دین  جو کہ ایک مکمل منشور حیات هے  جس میں سیاسی شعبے سمیت زندگی کے تمام   پہلووں کے حوالے سے  دینی   رہنمائی  guideline  موجود هے . اسکا مطلب یہ ہوا کہ  سیاست  دین کا ایک اہم ترین جز هے اور یہ  سیاست politics  دین سے کسی بهی طور جدا نہیں .                                                                                            دین کے حوالے سے ایک مختصر  سے بیان discriptiption  کے بعد  اب ذرا سیاست  پہ کچهہ روشنی ڈالیں ،                                                                سیاست politics  یعنی معاشرے کو چلانے کے طور طریقے  یا  یہ کہ معاشرے کو اس طرح منظم کیا جائے کہ اسکی ترقی و پیشرفت یقینی ہو سکے اور معاشرے کے تمام مصالح اور ضروریات  یوری ہو سکیں . پس سیاست ملک و ریاست کو چلانے اسکے امور کو  تنظیم کی لڑی میں پرو کر ایک  خوبصورت مہکتے ہوئے گلدستے کی شکل دینے کا نام هے.                                                            دین و سیاست  پر  بلکل اجمالی اور مختصر  سی روشنی ڈالنے کے بعد  اب اس بات  پہ بهی روشنی ڈالنا  ناگزیر هے کہ  دین و سیاست کا باہمی تعلق کیا هے ؟       دراصل دین  ہر دور میں ہر معاشرے  کی رہنمائی guidance کیلیئے آیا هے یعنی دین انسان سے یہ چاہتا هے کہ اسکا  رخ خدا کیطرف ہو  کیونکہ اس  انسان کو خدا نے پیدا کیا هے اور وہی اسکا  خالق و مالک هے خدا نے انسان کو خلق کرنے کے بعد  اسے  بے لگام نہیں چهوڑا بلکہ  اسے یہ بتا  دیا هے کہ وه  کس طرح زندگی گزارے اسکلیئے خدا نے اسے  باقاعده  منشور زندگی اور قانون حیات  عطا فرمائی انفرادی individual  اور اجتماعی  collective life  کے واسطے واضح احکامات  instructions  بیان فرمائے . دین اسلام نے  معاشرے سے الگ تهلگ ره کر  زندگی گزارنے  سے منع فرمایا  اسکے بر عکس معاشرے میں ره کر  معاشرتی  سر گرمیوں ،معاملات زندگی میں  مثبت  فعالیت  دکهانے کی حوصلہ افزائی فرمائی . ہمارے بہت سارے نوجوان  اتنے پڑهہ لکهہ جانے کے بعد بهی  بڑی مان کے ساتهہ یہ کہہ جاتے ہیں کہ دین  کا سیاست سے کوئی تعلق نہیں اور تعلق نہیں ہونا چاہیئے اور بعض جوان یہ سوال کر بیٹهتے ہیں کہ  دین دار لوگ سیاست  کیوں کرتے ہیں  کیونکہ سیاست تو  دین دار لوگوں کے شایان شان نہیں هے. ہمارے نوجوانوں کا یہ معصومانہ سوال  اپنی جگہ اس لیئے بهی درست هے کیونکہ  شروع ہی سے انکے اذهان میں سیاست کی تعریف اور اسکا مفهوم  یا تو واضح نہیں ہوتا یا پهر  سیاست کی غلط تعریف انکے اذهان  میں بٹها دی گئی ہوتی هے دراصل سیاست کے اس غلط تصور کی وجہ سے جو انکے اذهان بٹهایا  گیا هے ہمارے اکثر نوجوان  سیاست کو  دیندار طبقے کیلیئے شجره ممنوعة  سمجهہ بیٹهتے ہیں  اور  دین کو سیاست سے جدا سمجهتے ہیں کیونکہ ہمارے معاشرے میں سیاست کی تعریف  معاشرے کو  تنظیم کی  لڑی میں پرونے  تا کہ اسے  شاه ترقی پہ گامزن کیا جا سکے ،،اس تعریف کے بجائے  سیاست کو  منافقت ،منافرت،فراڈ  ،کرپشن ، ڈکیتی ،  غنڈه گردی ، بغاوت  ،شر پسندی اور اس قبیل کے  منفی معانی  پہنائے جاتے ہیں  اس  منفی اور گندی تعریف  کی وجہ سے  لوگوں کو سیاست ایک گندی چیز نظر آنے لگتی هے. لیکن سیاست تو   معاشرے میں  عدل و انصاف ،مساوات، مال کی  عادلانہ تقسیم  ،رواداری ، اخوت ، شجاعت ،وفا اور اعلی انسانی  اقدار  کو فروغ دینے سے عبارت هے. اور دین کا سیاست سے خاص طور پر اسلیئے بهی تعلق هے کہ اسلام  غاروں اور پہاڑوں  جا کر چهپنے والوں کیلیئے نہیں آیا بلکہ اسلام تو معاشرے  کو خدا کے قریب کرنے کیلیئے لیکن  سوال یہ هے جب معاشرے   کی باگ ڈور سمبهالنے والے  دین دار ، بے داغ ، شجاع ،بہادر ،عادل ،پاکیزه ، دین سے آشنا  بلکہ اس سے بهی بڑهہ کر  دین  کو گہرائی سے جاننے  والوں کے حوالے کرنے کے بجائے ، کرپٹ ،بے دین ، دین سے ناآشنا ، شرابی ،زانی ، چور ، اقربا پرور دوست نواز  اور  دین سے بیگانہ ہو کر ہر قسم کی  قید  بند سے آزاد ہوں تو   اس معاشرے  کا  کیا ہوگا وہی نا جو  موجوده حکمران کی شکل میں ہم  ملاحظہ کر رهے ہیں  بقول شاعر                                 ہر شاخ پہ الو بیٹها هے …..انجام گلستاں کیا ہو گا                                            لهذا  politics and religion  میں چولی دامن کا ساتهہ هے
 کیونکہ دین  معاشرے کو  خدا کے قریب کرنا چاہتا هے جو سیاست  کے بغیر ممکن نہیں  اگر دین سیاست سے جدا رهے تو  معاشره چنگیزیت میں تبدیل ہو جائے گا مطلب یہ کہ معاشرے میں یذید  صفت لوگ  مسلط ہونگے نتیجتا معاڑے ظلم و جبر ،ناانصافی ،بد عنوانی ، بد امنی ،بے دینی  کا دور دوره ہو گس سگر معاشرے میں دین  کا غلبہ ہو گا تو   معاشره دینی و دنیاوی ہر حوالے سے  ترقی کی شاہره پہ گامزن ہو سکے گا  اگر  بے دین لوگ  معاشرے میں آ کر  مادی ترقی   materialistic progress کا بهی باعث بن جائیں تب بهی  بے دین اور سیکولر حکمران  ruling class  معاشرے کو خدا سے قریب نہیں کر پائے گا کیونکہ  وه دین کا سیاست سے کوئی تعلق نہیں سمجهتا .پهر دین ہی کا معاشرے پر غلبہ ہونا چاہیئے کیونکہ دین  دنیا اور  ما بعد الدنیا دونوں میں کامیابی کو  اہم سمجهتا هے جبکہ سکولریزم   صرف  ایک پہلو یعنی دنیا  کو ہی اہم سمجهتا هے اور ایک مسلمان کیلیئے  یقینا صرف دنیا ہی نہیں بلکہ آخرت میں کامیاب ہونا  مقصود و مطلوب هے اور یہ  کام محص دین و سیاست  کے تعلق سے ہی انجام پا سکتا هے  سیکولریزم دین و دیاست کی جدائی اپنانے سے آخرت  داو پہ پڑ  جائے گی

 

Sharing is caring!

About admin

Daily Mountain Pass Gilgit Baltistan providing latest authentic News. Mountain GB published Epaper too.